اقدام بی سابقه آقای «اون» برای بردن اینترنت پر سرعت چینی به کره شمالی!

اقدام بی سابقه آقای «اون» برای بردن اینترنت پر سرعت چینی به کره شمالی!

کره‌شمالی دستگاه‌های دست‌دوم هواوی را برای نوسازی شبکه‌ی مخابراتی از 3G به 4G وارد کشور کرده است.

کد خبر : ۱۷۱۵۳۳
بازدید : ۱۴

براساس گزارش وب‌سایت خبری Daily NK، کره‌شمالی اخیراً روند ارتقا شبکه‌ی تلفن همراه خود به 4G را آغاز کرده است. این ارتقا با استفاده از تجهیزات دست‌دوم که عمدتاً از هواوی تهیه شده است، انجام می‌شود.

مقدمات ارتقا در ماه اکتبر (مهر و آبان) آغاز شد که شامل بازنگری زیرساخت شبکه‌ی 3G موجود و ایجاد پایه و اساس خدمات 4G بود. شهرهای بزرگی مانند پیونگ‌یانگ، نامپو، پیونگ‌سونگ، ساریون، وونسان و هامهانگ اولین موج این ارتقا را تجربه کرده‌اند.

این به‌روزرسانی شامل نصب تقویت‌کننده‌های 4G و تقویت‌کننده‌های ارسال و دریافت رادیویی و کنترلرهای پردازش سیگنال به‌روز در ایستگاه‌های فرستنده‌گیرنده می‌شود.

همچنین، Daily NK گزارش می‌دهد که ساخت برج‌های موبایل 4G در چندین منطقه در حال انجام است. هدف از این کار تکمیل ساخت بیش از ۸۰ درصد از برج‌های موبایلی تا سال ۲۰۲۵ است. ظاهراً فعلاً خدمات 4G عمدتاً در مناطق مرکزی پیونگ‌یانگ دردسترس است.

منبعی ناشناس به Daily NK گفت: «افرادی که مشترک شبکه‌ی جدید شده‌اند، می‌گویند سیگنال واقعاً خوب است و بدون وقفه هنگام مرور اینترنت یا تماشای برنامه‌ها کار می‌کند.»

ناگفته نماند که برخی محدودیت‌ها پابرجا هستند؛ زیرا هنگامی‌که کاربران از ایستگاه‌های پایه دور باشند، سیگنال بسیار ضعیف می‌شود. این امر به تمایل‌نداشتن مردم کره‌شمالی به مهاجرت به 4G منجر شده است؛ زیرا دستگاه‌های تلفن‌همراه به‌طور خودکار در مناطقی با دریافت ضعیف، از 4G به 3G بازنمی‌گردند.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید