جدیدترین فناوری‌های «پوشیدنی»؛ از حلقۀ سامسونگ تا تسبیح مُچی هوشمند

جدیدترین فناوری‌های «پوشیدنی»؛ از حلقۀ سامسونگ تا تسبیح مُچی هوشمند

در این مطلب نمونه‌های قابل توجه فناوری پوشیدنی، از تسبیح ردیابی عبادت گرفته تا حنجره مصنوعی را معرفی میکنیم.

کد خبر : ۱۷۹۸۳۹
بازدید : ۹۷

فرادید| پس از انتشار نخستین حلقه هوشمند سامسونگ، ما در این مطالب، طرح های جدید فناوری پوشیدنی از جمله فنجان قاعدگی هوشمند و یقه تصفیه‌کننده هوا را گردآوری کرده‌ایم. 

به گزارش فرادید، مفهوم فناوری پوشیدنی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از محصولات به کار برد. این محصولات برای به ارمغان آوردن سلامتی برای کاربران یا محو کردن مرز بین تجربیات دیجیتالی و فیزیکی طراحی شده‌اند. 

حلقه هوشمند گَلِکسی سامسونگ

9

حلقه هوشمند گلکسی سامسونگ به عنوان یک ردیاب سلامتی که با هوش مصنوعی (AI) تقویت شده، عمل می‌کند. به گفته این برند، این حلقه روشی ساده برای ردیابی بسیاری از شاخص‌های اندازه‌گیری مختلف بدن است و از اهداف سلامتی حمایت می‌کند. 

از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ردیابی قابلیت‌های خواب و فعالیت و همچنین ردیابی پریود و باروری اشاره کرد. عملکرد هوش مصنوعی به این حلقه که در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و مشکی عرضه می‌شود، کمک می‌کند تا به دارنده، آگاهی شخصی‌تری ارائه کند.

ویچِر وان از لِیِر

8

عینک هوشمند ویچِر وان (Viture One) که برای پخش ویدیوی ۳۶۰ درجه در هر کجا طراحی شده، صفحه نمایش سینمایی ۱۲۰ اینچی را نمایش می‌دهد. به نظر می‌رسد در واقعیت مجازی جلوی چشمان کاربر شناور است و به او اجازه می‌دهد بدون استفاده از هیچ دستگاه دیگری محتوا را تماشا کند. 

بنجامین هوبرت، بنیانگذار استودیوی لِیِر (Layer)، به دزین گفته است: «ما در این حوزه، یکی از بزرگترین موارد استفاده را داریم که پخش رسانه و برقراری ارتباط با دوستان، همکاران و خانواده در همه جا است.» 

پوشش عصبی از سیونیک و فیوزپراجکت

1

استودیوی «فیوزپراجِکت» متعلق به طراح، کارآفرین و مربی آمریکایی متولد سوئیس با استارتاپ سیونیک (Cionic) برای توسعه پوشش عصبی همکاری کرد. این پوشیدنی برای اصلاح حرکات عضلانی در افراد با تحرک محدود طراحی شده و از پالس‌های الکتریکی و هوش مصنوعی برای انجام این کار استفاده می‌کند. 

پوششی که دور ساق پا می‌پیچد، از تحریک الکتریکی عملکردی (FES) برای کمک به مشکلات راه رفتن استفاده می‌کند. ایو بهار، طراح آمریکایی، آن را روشی برای کنترل از راه دور پا توصیف کرده است. 

فنجان قاعدگی اِم

6

استارت‌آپ اِم (Emm) مستقر در بریتانیا یک فنجان قاعدگی هوشمند با همین نام طراحی کرده که از سیلیکون پزشکی ساخته شده، شکل مخروطی دارد و مجهز به فناوری هوشمندی است که پریود فرد را ردیابی می‌کند. حسگرهای زیستی توکار این وسیله، میزان از دست دادن خون و سرعت جریان خون کاربر و همچنین طول دوره قاعدگی و چرخه قاعدگی او را ردیابی می‌کنند. 

دایسون زُن از شرکت دایسون 

5

شرکت فناوری دایسون (Dyson) برای فیلتر کردن آلودگی هوا و صوت در محیط‌های شهری، دایسون زُن (Dyson Zone) خود را راه‌اندازی کرده است. 

این گجت با فناوری پوشیدنی، مجموعه‌ای از هدفون‌ها را ترکیب می‌کند که قابلیت حذف نویز فعال را با یک ماسک پلاستیکی متحرک دارند. این ماسک قسمت جلوی صورت را می‌پوشاند تا آلرژن‌ها، گازها و گرد و غبار را فیلتر کند. 

ای‌رُزاری از واتیکان

4

ای‌رُزاری (eRosary) که توسط شبکه جهانی «دعای پاپ» منتشر شده و برای جذب جوانان طراحی شده، دارای یک رابط صلیبی شکل است که عبادت کاربر و همچنین داده‌های سلامتی او را ردیابی می‌کند. 

دارنده برای استفاده از این وسیله، علامت صلیب را روی رابط لمسی که به یک برنامه تلفن هوشمند متصل است، انتخاب میکند. این کار به کاربر امکان می‌دهد تا بر پیشرفت عبادتش نظارت کند و راهنمای صوتی دعا را در اختیار او قرار می‌دهد. 

وِر اِی‌پلاس از رِسپیرِی

3

دستگاه تصفیه هوای پوشیدنی وِر اِی‌پلاس (+Wear A) برای افرادی که از آلرژی رنج می‌برند ساخته شده است. این وسیله مانند یقه به دور گردن بسته می‌شود و مواد محرک مانند گرده و غبار را فیلتر می‌کند. 

این یقه هوای تمیز را نیز به سمت فرد می‌دمد و چیزی را در اطراف صورت فرد ایجاد می‌کند که شرکت سازنده آن را «حباب هوای پاک» می‌نامد. 

سیرینکس از تاکوچی ماساکی

2

افرادی که حنجره‌شان را به دلیل سرطان از دست داده‌اند، گروه هدف سیرینکس (Syrinx) یا جعبه صوتی پوشیدنی بودند. این دستگاه مانند حنجره الکتریکی عمل می‌کند و به صورت دستی گردن را به لرزه در می‌آورد تا صدایی ایجاد کند که کاربر بتواند با استفاده از دهان و زبان خود آن را به کلمات تبدیل کند. 

با این حال، سیرینکس یک به‌روزرسانی برای حنجره‌های الکتریکی سنتی است، به این صورت که بر اساس ضبط صدای قبلی کاربر، صدایی شخصی برای او ایجاد می‌کند. 

ویژِن پرو از اپل

1

هِدست ویژِن پرو از شرکت فناوری اپل که به عنوان یک «کامپیوتر فضایی» طراحی شده، به کاربر این امکان را می‌دهد که برنامه‌های بصری را در یک محیط سه‌بعدی که با حرکات چشم و دست کنترل می‌شود، طراحی کند. 

این وسیله برای آغاز «عصر جدید محاسبات» ساخته شده که در آن، رایانه در مقابل کاربر نمایش داده می‌شود و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که یا محو شود یا با محیط فیزیکی کاربر ترکیب شود. این رابط دارای یک صفحه کلید است و می‌توان آن را با دستورات صوتی کنترل کرد.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید