دیوارهای پایتخت مصر باستان سر از خاک درآوردند

دیوارهای پایتخت مصر باستان سر از خاک درآوردند

باستان‌شناسان روس پس از 10 سال کاوش، موفق به کشف دیوارهای شهر کهن «منف» - اولین پایتخت مصر باستان - شدند.

کد خبر : ۱۴۳۱۳۵
بازدید : ۴۰۷۹

دیوارهای شهر افسانه‌ای «منف» که برای مدت 2 هزار سال قلب تمدن مصر باستان بوده، توسط تیمی از باستان‌شناسان روس پس از 10 سال تلاش کشف شد.

باستان‌شناسان مصرشناس آکادمی علوم روسیه دیوارهای عظیمی را را از زیر خاک بیرون آوردند که معتقدند در مصر باستان گرداگرد شهر کهن مفیس (منف) کشیده شده بوده است.

«ممدوح الداماتی»، وزیر آثار تاریخی مصر کشف این دیواره‌های 5200 ساله را تائید کرد و گفت: چندین دیواره آهکی سفید رنگ متعلق به پایتخت مصر باستان توسط تیمی از باستان‌شناسان روس کشف شده است. امیداواریم این کشفیات به آگاهی ما درباره مهمترین شهر مصر باستان بیفزاید.

وی عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری بهتری داشتیم، می‌توانستیم محوطه کاوش را بسیار گسترده‌تر کنیم، اما متاسفانه محدودیت‌های مالی، تحقیقات را با مشکل مواجه کرد.

مفیس یا «منف» پایتخت باستانی پادشاهی کهن مصر باستان از آغاز پیدایش تا ۲۲۰۰ پیش از میلاد بود. پس از آن در پادشاهی نو در سراسر دوران باستان به مرکزی اداری بدل گشت. ویرانه‌های منف امروزه در ۲۰ کیلومتری جنوب قاهره در کرانه باختری نیل و در 15 کیلومتری جنوب قاهره و در نزدیکی اهرام قرار گرفته است. بقایای این شهر تاریخی در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

منبع: ایسنا

۱۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید