(ویدئو) ترسناک‌ترین صدای جهان؛ صدایی که از «سوت مرگ» آزتک‌ها شنیده می‌شد

(ویدئو) ترسناک‌ترین صدای جهان؛ صدایی که از «سوت مرگ» آزتک‌ها شنیده می‌شد

محققان اخیرا یک «سوت مرگ» باستانی که به تمدن آزتک مربوط می‌شود را بازسازی کرده‌اند؛ سوتی که گفته می‌شود‌ «هولناک‌ترین صدای جهان» را منتشر می‌کند. این سوت اولین بار در جریان حفاری‌های یک معبد آزتک در مکزیکوسیتی کشف شد.

کد خبر : ۱۶۱۳۴۰
بازدید : ۷۹۲

فرادید| صدای این سوت وحشتناک که به خاطر ظاهر جمجمه‌مانندش به عنوان سوت مرگ شناخته می‌شود، در یک ویدیوی جدید که توسط گروه Action Lab تهیه شده شنیده می‌شود.

به گزارش فرادید؛ جیمز جی اورگیل مجری این کلیپ در حالی که یک نسخه پرینت سه بعدی از سوت را در دست دارد، می‌گوید: «صدایی که سوت مرگ ایجاد می‌کند به طور ذاتی قلب شما را پر از هراس و دلهره می‌کند».

صدایی که از این سوت بازسازی شده شنیده می‌شود واقعا ذهن را آشفته می‌کند؛ درست مثل افکت‌های صوتی که در فیلم‌های ترسناک شنیده می‌شوند.

اورگیل خاطرنشان می‌کند که این صدای «جیغ انسان» نیست، بلکه صدایی است که از ماکت یک سوت جمجمه‌شکل منتشر می‌شود؛ ابزاری که اولین‌بار در کاوش‌های باستان‌شناسی در مکزیکوسیتی در سال 1999 کشف شد.

بر اساس گزارش‌ها، آن را در دست یک اسکلت بدون سر در معبدی که به خدای باد اختصاص داده شده بود پیدا کردند؛ یکی از مکان‌هایی که آزتک‌ها در آن قربانی‌های انسانی انجام می‌دادند.

گیل می‌گوید: «این یک کشف شگفت‌انگیز بود زیرا صدای آن واقعا شبیه صدای جیغ و فریاد انسان می‌شد». آزتک‌ها توانسته بودند با الگوبرداری «سوت مرگ» از ساختار حنجره انسان، این صدای کابوس‌وار را ایجاد کنند.

2

هنگامی که شما به درون این سوت می‌دمید، باد به دو قسمت تقسیم می‌شود و امواج صوتی نوسانی تولید می‌کند که قبل از خروج از سوراخ دوم در درون یک محفظه بزرگ می‌پیچند.

در حالی که هدف این ساز هنوز به طور دقیق برای باستان‌شناسان و محققان مشخص نشده، کارشناسان چندین نظریه دارند؛ برخی معتقدند این فلوت ترسناک برای ترساندن دشمنان در نبرد مورد استفاده قرار می‌گرفته و برخی دیگر نیز حدس می‌زنند که سوت مرگ یک طلسم دفاعی برای دفع ارواح شیطانی در طول سفر قربانی به زندگی پس از مرگ بوده است.

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید