چرا تورم و درد پا در شب بیشتر است؟

چرا تورم و درد پا در شب بیشتر است؟

از وارد کردن فشار بر روی مچ پای آسیب دیده خودداری کنید و در صورت لزوم از عصا یا سایر ابزارهای حمایتی برای محافظت از مفصل آسیب دیده استفاده کنید.

کد خبر : ۱۴۳۹۷۱
بازدید : ۳۲۲

 رگ به رگ شدن مچ پا می تواند باعث درد و تورم زیادی شود. این آسیب معمولا در طول شب حادتر شده و در این میان متخصصین راهکارهایی مراقبت از مچ پای متورم ارائه می کنند که به کار بستن آن ها می تواند روند بهبود این آسیب را تسریع کند.

رگ به رگ شدن مچ پا می تواند یک آسیب دردناک و ناتوان کننده باشد که برای بهبودی مناسب نیاز به مراقبت و توجه کافی دارد. در این گزارش پنج نکته ضروری برای کمک به روند بهبودی و بازگرداندن شرایط به حالت عادی ارائه می شود.

نکته ۱- استراحت و مراقبت کافی

برای اینکه مچ پای شما به درستی بهبود یابد، استراحت بسیار مهم است. از وارد کردن فشار بر روی مچ پای آسیب دیده خودداری کنید و در صورت لزوم از عصا یا سایر ابزارهای حمایتی برای محافظت از مفصل آسیب دیده استفاده کنید. به یاد داشته باشید با بی حرکت کردن مچ پا و به حداقل رساندن حرکت، می توانید خطر آسیب بیشتر را کاهش داده و روند بهبودی را تسریع کنید. به باور متخصصین، استراحت کافی اولین قدم برای بهبودی سریع است.

نکته ۲ – یخ درمانی

استفاده از یخ در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش درد، تورم و التهاب کمک کند. هر ۲ تا ۳ ساعت یک کیسه یخ را که در پارچه ای نازک پیچیده شده است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مچ پایتان قرار دهید. این فرایند سرما درمانی رگ های خونی را منقبض، ناحیه را بی حس و تورم را کاهش می دهد. با این حال، مراقب باشید که هیچ گاه یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث سرمازدگی شود. یخ درمانی روشی موثر و در دسترس برای مدیریت درد و تسهیل درمان است.

نکته ۳ – فشرده سازی

 استفاده از تکنیک های فشرده سازی می تواند به طور قابل توجهی به بهبود مچ پا پیچ خورده کمک کند. ناحیه آسیب دیده را با یک باند کشی ببندید، بستن باند را از انگشتان پا شروع و به سمت بالا حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که باند محکم بسته شده است اما سفتی آن نباید به حدی باشد سفت که مانع از گردش خون شود. فشرده سازی با جلوگیری از تجمع مایعات به کاهش تورم کمک می کند و از مفصل مچ پا پشتیبانی می کند. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز، به خصوص پس از فعالیت یا زمانی که تورم ادامه دارد، باند فشاری را مجدداً باز کرده و ببندید. فشرده سازی مناسب باعث بهبودی مناسب می شود و درد را به حداقل می رساند.

نکته ۴ – پایتان را در هنگام خوابیدن بالا نگهدارید

بالا بردن مچ پای پیچ خورده بالاتر از سطح قلب در صورت امکان برای کاهش تورم بسیار مهم است. پای خود را روی بالش یا کوسن قرار داده تا مطمئن شوید که مچ پایتان در هنگام خوابیدن از قلب بالاتر است. بالا بردن اندام آسیب دیده به تخلیه مایع اضافی از محل آسیب، کاهش تورم و بهبود سریعتر کمک می کند. سعی کنید هر ۲ تا ۳ ساعت در طول روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مچ پا را بالا نگه دارید. این تکنیک ساده و در عین حال موثر می تواند به طور قابل توجهی به روند بهبودی کمک کند.

نکته ۵ – تمرینات توانبخشی

 همانطور که مچ پای شما شروع به بهبود می کند، انجام تمرینات توانبخشی ملایم می تواند به بازیابی قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکت شما کمک کند. تمرینات توصیه شده توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا فیزیوتراپیست را برای جلوگیری از آسیب مجدد انجام دهید. این تمرینات ممکن است شامل چرخش مچ پا، کشش ساق پا، و مالش با حوله باشد. به آرامی شروع کنید و به تدریج با بهبود مچ پا، شدت تمرینات را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که به زبان بدن خود گوش دهید و در صورت احساس درد یا ناراحتی دست از کار بکشید. تمرینات توانبخشی باعث بهبودی می شود و به جلوگیری از مشکلات بعدی مچ پا کمک می کند و بهبودی کامل را تضمین می کند.

منبع: سیناپرس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید