۱۱ تصویر که نشان می‌دهد هم‌گام شدن با استانداردهای زیبایی مدرن چقدر دشوار است

۱۱ تصویر که نشان می‌دهد هم‌گام شدن با استانداردهای زیبایی مدرن چقدر دشوار است

از صورت‌های با ظرافت رنگ‌‌آمیزی‌شده دوران الیزابت گرفته تا بدن‌های برنزه و لب‌های برآمده مدرن، انتظارات پیرامون زیبایی همواره وجود داشته و به‌ویژه زنان را متحمل به دوش کشیدن باری سنگین کرده است.

کد خبر : ۱۷۰۸۱۸
بازدید : ۱۶

استانداردهای زیبایی همواره جایگاه قابل توجهی داشته و در طول قرون دستخوش تغییراتی شده‌اند. این استانداردها منعکس‌کننده ارزش‌ها، هنجارهای فرهنگی و فشارهای اجتماعی دوران خود هستند.

از صورت‌های با ظرافت رنگ‌‌آمیزی‌شده دوران الیزابت گرفته تا بدن‌های برنزه و لب‌های برآمده مدرن، انتظارات پیرامون زیبایی همواره وجود داشته و به‌ویژه زنان را متحمل به دوش کشیدن باری سنگین کرده است.

اپیلاسیون، برداشتن ابرو و بسیاری روش‌های دیگر برای زنان اغلب به عنوان اعمالی اجباری در مسیر زیبایی تلقی می‌شود که گاهاً ممکن است باعث عذاب فرد شوند. و همه این‌ها به این خاطر است تا در قالب تصویر ایده‌آل مورد نظر جامعه گنجانده شویم.

۱. به خاطر زیبایی حاضریم درد بکشیم

d66059571fa48f3fa0de6aa124.jpg_11_11zon

یک مثال در این زمینه گرمای ناشی از نور UV در طول مانیکور است. این مرحله در فرآیند سفت شدن و خشک کردن ژل لاک ناخن ضروری است و باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

احساس گرما یا حرارت در نوک انگشتان می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد اما هزینه‌ای است که باید برای مشاهده نتیجه نهایی پرداخت.

صنعت زیبایی اغلب بر این تمایل برای تحمل ناراحتی‌های جزئی سرمایه‌گذاری می‌کند. و این پدیده نشان می‌دهد که هنجارهای اجتماعی چگونه بر انتخاب‌های ما در این زمینه تاثیر می‌گذارند.

۲. به‌علاوه، هرگز نمی‌دانید مراجعه بعدی به آرایشگاه چه چیزی با خود به همراه خواهد داشت

db0f3354f3803ce75dc8a4978e.jpg_10_11zon

این غیر قابل پیش‌بینی بودن می‌تواند هیجان‌انگیز و در عین حال اعصاب خردکن باشد.

کوتاه کردن مو می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، روحیه شما را بالا ببرد و باعث شود احساس کنید یک فرد کاملا جدید هستید.

با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که مدل موی مویتان آنطور که انتظار داشتید از آب درنیاید. این قماری است که وقتی موهای خود را به دست یک متخصص می‌سپاریم می‌کنیم.

۳. بعضی لباس‌ها می‌توانند تبدیل به بدترین دشمنان ما شوند

7af4255a7498ca2f00d9dc7174.jpg_9_11zon

برخی لباس‌ها ممکن است در ابتدا با جذابیتی که دارند توجه ما را به خود جلب کنند اما با گذشت  زمان ناراحتی یا غیرکاربردی بودنشان بیش از پیش آشکار می‌شود.

یکی از بدترین موارد در این زمینه کفش‌های پاشنه بلند است که با آنکه به قد و ظرافت ما می‌افزایند اما به سرعت می‌توانند به ابزاری عذاب‌آور برای پاهایمان تبدیل شوند. اما آیا این زیبایی ارزش هزینه‌های فیزیکی را دارد؟

۴. برخی دیگر می‌توانند ظاهری کاملاً متفاوت به ما ببخشند

d283355523aacf04897ca0b68f.jpg_8_11zon

قدرت دگرگون‌کننده سوتین‌ پوش آپ (push-up bra) غیرقابل انکار است. تنها با افزودن این لباس زیر ساده، فرم لباس و استایل ما می‌تواند دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. سوتین پوش آپ یا پلانچ با پد و طراحی استراتژیک خود می‌تواند بالاتنه لیفت‌شده و بهبودیافته‌ای ایجاد کند و اعتماد به نفس ما را افزایش دهد.

این وسیله کوچک می‌تواند بر تاثیری که حتی تغییرات کوچک بر درک ما از خود و نحوه ارائه به جهان داریم تاکید داشته باشد.

۵. هیچ چیز سخت‌تر از انتخاب لاک ناخن نیست

7cb4f352a8a8b94864efafe8e9.jpg_7_11zon

انتخاب لاک ناخن به ظاهر ساده است اما اغلب می‌تواند به یک کار شدیداً چالش‌برانگیز تبدیل شود.

اولین مانع در تلاش برای انتخاب لاک ناخن ایده‌آل طیف گسترده رنگ‌هاست. فشار برای انتخاب رنگی که با لباسمان هم‌خوانی داشته باشد، رنگ پوستمان را تکمیل کند یا متناسب با فصل باشد، می‌تواند این کار ساده را به تصمیمی پیچیده تبدیل کند.

از طرفی انتخاب برند مناسب نیز مورد دیگری است که به مشکلات موجود می‌افزاید.

۶. و فکر کردن به اینکه به ساده‌ترین طرح ناخن رضایت می‌دهید احتمالاً اشتباه است

032454582ca9bb445a8c56235a.jpg-530x1536_6_11zon

در حالی که سادگی می‌تواند جذابیت خود را داشته باشد، سالن‌های ناخن امروزی مجموعه وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توانند ناخن های شما را به بوم‌های نقاشی چشم‌نواز تبدیل کنند.

ناخن‌کارها مهارت‌های خود را به حد کمال رسانده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد طرح‌های پیچیده و منحصربه‌فردی را طراحی کنند که می‌تواند منعکس‌کننده شخصیت، استایل یا حال و هوای لحظه‌ای شما باشد.

۷. روزهای با رطوبت بالا می‌تواند نوع نگاه ما به خودمان را تغییر دهد

78c0e25e58871aeb751962fca7.jpg_5_11zon

رطوبت قدرت منحصر به فردی بر ظاهر ما دارد و این پدید‌ه‌ای است که بسیاری از افراد به خوبی با آن آشنا هستند. وقتی هوا با رطوبت سنگین می‌شود، مو و پوست ما اغلب قربانیان ناخواسته این نبرد جوی خواهند بود.

به ویژه مو بیشتر بار سنگین شرایط مرطوب را تحمل خواهد کرد. کسانی که موهای صافی دارند، ممکن است به طور ناگهانی موهایشان تاب بردارد زیرا رطوبت در هر تار مو نفوذ می‌کند. و افراد با موهای مجعد ممکن است شاهد حجیم‌تر و سرکش‌تر شدن موهای خود شوند.

مبارزه با این تغییرات اغلب شامل استفاده از محصولات و تکنیک‌هایی برای حالت دادن و رام کردن موهاست.

۸. گاهی برای داشتن ظاهر جدید که ارزشش را ندارد هزینه زیادی می‌پردازیم

52522a596681d52d495e4df7f4.jpg_4_11zon

در دنیای لوازم آرایشی و زیبایی، مواردی وجود دارد که ما مشتاقانه مبلغ قابل توجهی را خرج اما در نهایت تاثیر بسیار ناچیزی مشاهده می‌کنیم.

در این لحظات مهم است که به یاد داشته باشید زیبایی ذهنی و شخصی است. آرایشی که انتظارات ما را برآورده نمی‌کند، از زیبایی ذاتی یا ارزش شخصی ما نمی‌کاهد.

این یک تجربه آموزنده است که به ما امکان می‌دهد ترجیحات خود را اصلاح کنیم و در آینده انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم.

۹. برخی دیگر از تغییرات تاریخ انقضای زودرسی دارند

46d1f65055a82efc03b9c741a9.jpg-518x1536_3_11zon

در حالی که رنگ کردن ابرو می‌تواند نتایج زیبایی به دنبال داشته باشد، اما راه حلی طولانی‌مدتی نیست. این رنگ معمولاً برای چند هفته باقی می‌ماند و مدت زمان دقیق آن از فردی به فرد دیگر بر اساس عواملی مانند نوع پوست و روال روزانه مراقبت از پوست متفاوت است. با گذشت روزها، رنگ به تدریج محو می‌شود و ابروها را به حالت طبیعی خود باز می‌گرداند.

۱۰. دردناک ترین بخش گران بودن بسیاری از عمل‌های زیبایی است

5eae465c07aa93b2a10a25344d.jpg_2_11zon

یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده برای بسیاری از افراد در مورد انجام درمان‌های زیبایی، قیمت اغلب سنگینی است که این خدمات دارند. پیگیری زیبایی در واقع می‌تواند یک تلاش پرهزینه باشد، زیرا بسیاری از درمان‌ها و محصولات نیاز به سرمایه گذاری مالی قابل توجهی دارند.

در برخی موارد، هزینه درمان‌های زیبایی می‌تواند افراد را به انتخاب‌های دشوار در مورد محل تخصیص منابع خود سوق دهد. میل به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس ممکن است با محدودیت‌های بودجه تضاد داشته باشد و باعث شود مردم بین سرمایه گذاری در مراقبت از خود و انجام سایر تعهدات مالی احساس سرگردانی کنند.

اما آنچه مهم است این است که درنهایت تنها خودمان تصمیم می‌گیریم تا کجا پیش برویم

889bd95090b11325446a80555d.jpg_1_11zon

مهم است که به یاد داشته باشیم که انتخاب‌هایی که می‌کنیم کاملاً متعلق به خودمان است. در حالی که عوامل خارجی مانند انتظارات اجتماعی، روندها و حتی فشار همسالان می‌توانند بر تصمیمات ما تأثیر بگذارند، قدرت نهایی در خود ما نهفته است. ما این استقلال را داریم که تعیین کنیم تا چه اندازه در جستجوی زیبایی می‌خواهیم پیش برویم.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید