چگونه متفاوت و خاص زندگی کنیم ؟ +راهبردهای اساسی

چگونه متفاوت و خاص زندگی کنیم ؟ +راهبردهای اساسی

متفاوت فکر کردن مستلزم آموزش ذهن به سمت رویکردی تأثیرپذیرتر، منعطف تر و خلاقانه تر است. در حقیقت تفکر با چنین ذهنیتی به شما امکان می دهد تا تغییرات و چالش های زندگی روزمره را بهتر برتابید و هر کدام را تبدیل به فرصتی برای ارتقای موقعیت خود سازید.

کد خبر : ۱۷۷۰۲۱
بازدید : ۱۵

بسیاری از مردم در درک چیزهای اطراف شان و تصوری که از آن دارند مثل هم اند. مثلا می فهمند که طوفان دارد نزدیک می شود، بوی خاک باران خورده را تشخیص می دهند، صدای  باران بر شیشه پنجره را می شناسند، و درک و دریافت هایی از این دست.

حال به رغم اینکه همه ما این محرک ها را می شناسیم و درک می کنیم، اما هرکدام مان تفسیر شخصی و واکنش شخصی خودمان را از آن داریم. شخصیت ما، تحصیلات، محیطی که در آن قرار گرفته ایم، خلق و خوی مان، علاقمندی ها و ترجیحات مان همگی بر تفسیرما از این موارد اثر می گذارند.

مثلا ممکن است با درک اینکه طوفان دارد نزدیک می شود، یکی مضطرب شود و فرار کند، یکی دیگر از دیدن آن لذت ببرد، و عکاسی کند. هر فردی بنا بر ویژگی های شخصی که دارد، واقعیت را یک طور درک و فیلتر می کند.

مسئله اصلی این جاست که گاهی شیوه خاص  پردازش آنچه که ما را احاطه کرده است ، و آنچه اتفاق می افتد از طریق ورود به لایه های یک ذهن بی دفاع و بسته صورت می گیرد. انگار که فرایند پردازش، از طریق  تونل بتونی یک ذهن بسته صورت می گیرد که راه به تاریکی می برد.

پس چه کنیم تا این شیوه پردازش را تغییر دهیم وقتی افکار به طور خودکار وارد این تونل های ذهنی می شوند و با احساساتی از همین دست مواجه می شوند؟ با ما همراه باشید.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید