(عکس + فیلم) درگ قوی‌ترین وانت‌های برقی جهان، تسلا سایبرتراک در برابر هامر EV

(عکس + فیلم) درگ قوی‌ترین وانت‌های برقی جهان، تسلا سایبرتراک در برابر هامر EV

آیا قوی‌ترین نسخهٔ تسلا سایبرتراک با ۸۴۵ اسب بخار قدرت حریف قوی‌ترین نسخهٔ هامر EV با ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد شد؟

کد خبر : ۱۶۵۲۷۸
بازدید : ۳۱

با عرضهٔ نسخهٔ تولیدی تسلا سایبرتراک به بازار، سرانجام می‌توانیم عملکرد این پیکاپ جنجالی را در دنیای واقعی ببینیم. قبلاً دیدیم که پیکاپ تسلا درحالی‌که یک پورشه ۹۱۱ را یدک می‌کشید، در برابر یک ۹۱۱ دیگر پیروز شد.

حال اما زمان تماشای یک درگ معمولی‌تر در برابر رقیب مستقیم سایبرتراک یعنی جی‌ام‌سی هامر EV رسیده است. مت واتسون از کارواو یکی از معدود ژورنالیست‌هایی بود که توسط تسلا برای بررسی سایبرتراک دعوت شد و حالا او مسئولیت برگزاری این مسابقهٔ درگ را بر عهده گرفته است.


البته این درگ بجای باند فرودگاه آشنای کارواو، در محل گیگافاکتوری تسلا در تگزاس برگزار شده است. هردو پیکاپ با قوی‌ترین نسخهٔ خود پای به این میدان گذاشته‌اند و بنابراین هردو از قوای محرکهٔ سه موتوره بهره می‌برند.

هامر با وزن ۴۱۱۰ کیلوگرم و تسلا با ۳۰۸۴ کیلوگرم، از سنگین‌ترین وسایل نقلیهٔ حال حاضر بازار محسوب می‌شوند و حتی قوی‌ترین موتورهای بنزینی هم نمی‌توانند شتاب خیلی سریعی را برایشان فراهم کنند.

اینجا است که گشتاور فوری موتورهای الکتریکی وارد عمل می‌شود که برای تسلا ۹۳۰ نیوتن متر و برای هامر ۱۴۸۵ نیوتن متر است. تسلا همچنین در قدرت هم با ۸۴۵ اسب بخار از رقیب ۱۰۰۰ اسب بخاری ضعیف‌تر است اما این اختلاف را با وزن سبک‌تر جبران می‌کند.

6

به همین دلیل، هامر در هیچ‌کدام از مسابقات درگ شانسی نداشت و در مسابقات رولینگ هم شکست خورد. حتی نشستن چهار نفر داخل سایبرتراک برای سنگین کردن آن‌هم کارساز نبود و پیکاپ الکتریکی جنرال موتورز بازهم نتوانست حریف تسلا شود.

لازم به ذکر است که سایبرتراک ابتدا از سیستم‌عامل نسخهٔ دو موتوره استفاده می‌کرد که حداکثر سرعت را روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند اما با یک به‌روزرسانی، سقف سرعت کامل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ سه موتوره باز شد.

سایبرتراک حاضر در این درگ یک پروتوتایپ پیش‌تولید است اما به گفتهٔ تسلا، نمونه‌ای که به خریداران تحویل داده خواهد شد هم همین پرفورمنس شگفت‌انگیز را خواهد داشت.

7

در پایان این رقابت غول‌های الکتریکی، هامر نهایتاً موفق شد در یک مسابقه پیروز شود. این پیکاپ علیرغم اینکه بسیار سنگین‌تر است، توانست از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت زودتر از تسلا متوقف شود.

ازآنجایی‌که بین این دو پیکاپ به‌اندازهٔ یک مزدا MX-5 اختلاف وزن وجود دارد، این نتیجه واقعاً عجیب به نظر می‌رسد. البته با توجه به اینکه سایبرتراک یک پروتوتایپ است، شاید ترمزهای آن در فرم نهایی نبوده‌اند.

8

مقایسه مشخصات فنی

 

60

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید