رقیب تسلا از چین آمد!

رقیب تسلا از چین آمد!

Tang EV که اولین بار در سال ۲۰۲۰ در نروژ عرضه شد، طی سال گذشته بازار خود را به آلمان، هلند و سایر بازارهای اروپایی گسترش داد.

کد خبر : ۱۷۳۹۵۷
بازدید : ۲۶

تانگ برقی ظاهراً با قیمت نسبتاً تند ۷۲هزار یورویی، می‌خواست به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش SUV‌های الکتریکی دیده شود. اما رقابت با تسلا مدل Y که در آلمان باقیمت پایه ۴۲ هزار و ۹۹۰ یورو عرضه می‌شد، این جاه طلبی با مشکل همراه بود.

5981473

از نظر ابعاد، Tang EV با طول ۴۸۷۰ میلی متر، عرض ۱۹۵۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۲۵ میلی متر قابل توجه بود. پرفروش‌ترین مدل Y تسلا ۱۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما حتی نسخه پرفورمنس با قدرت ۵۳۴ اسب بخار از ۵۵ هزار و ۹۹۰ یورو شروع می‌شود که تانگ را گران جلوه می‌دهد.

5981469

مدل Y تسلا به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا در سال گذشته و پرفروش‌ترین خودرو در سراسر جهان رکوردی تاریخی را ثبت کرد و نقطه عطف مهمی را برای خودروهای الکتریکی رقم زد.

5981472

با این حال، در ۳ ماه آخر سال ۲۰۲۳، BYD موفق شد از تسلا به عنوان تولید کننده پیشرو خودروهای الکتریکی در جهان پیشی بگیرد و زمینه را برای رقابت بیشتر فراهم کند.

5981470

ارتقای کلیدی تانگ EV شامل به کارگیری باتری بزرگ‌تر است که ظرفیت آن را از ۸۶ کیلووات ساعت به ۱۰۸ کیلووات ساعت افزایش می‌دهد. این به معنی ۱۳۰ کیلومتر برد بیشتر در چرخه WLTP است.

5981468

به گفته BYD، در حالی که برد قبلی ۴۰۰ کیلومتر بود، تانگ ارتقا یافته اکنون می‌تواند تا ۵۳۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. به روزرسانی باتری نسبتاً جامع است. Tang EV جدید دارای ظرفیت شارژ AC ۱۱ کیلوواتی، افزایش قابل توجهی را نسبت به ۷ کیلووات قبلی تجربه می‌کند و همچنین گزینه شارژ سریع تا ۱۹۰ کیلووات DC آن را با ارزش کرده است.

5981466

علاوه بر این سیستم تعلیق هم نیاز به ارتقا داشت و BYD به واکنش مشتریان توجه کرد. به طوری که دمپرهای فعال جدید، حرکات آرام‌تر و قابل کنترل تری را نوید می‌دهند. علیرغم باتری بسیار بزرگ‌تر، برد تانگ همچنان کمتر از برد ۵۶۵ کیلومتری تسلا Y است، اما سرعت این شاسی بلند چینی به اندازه شاسی بلند تسلاست. با این حال اگر BYD ارزان‌تر بود، قطعا می‌توانست تسلا را به چالش بکشد. این خودروساز چینی اگرچه به طور رسمی چیزی درباره تعدیل قیمت نگفته، اما به طرز جالبی اعلام کرد: «برای یک شگفتی آماده باشید.»

5981465

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید