(ویدئو) چرا عرشه ناوهای جنگی روسیه قرمز رنگ است اما دیگر کشورها طوسی؟

(ویدئو) چرا عرشه ناوهای جنگی روسیه قرمز رنگ است اما دیگر کشورها طوسی؟

رنگ قرمز گرمای خورشید را جذب می کند و مانع یخ زدن عرشه کشتی می شود.

کد خبر : ۱۵۱۱۹۰
بازدید : ۲۴۴۰۷

شاید این موضوع برای شما جالب باشد که بدانید کف عرشه تمام کشتی های جنگی روسیه قرمز رنگ است اما کشتی های جنگی دیگر کشورهای جهان عرشه طوسی رنگ دارند، اما چرا؟

دلیل اصلی این امر استفاده از رنگ ضد زنگ است که ماده اصلی آن قرمز رنگ می باشد. در واقع تمام کشتی های جنگی جهان و حتی کشتی های تجاری از این رنگ استفاده می کنند زیرا کشتی ها تمام وقت خود را در آب شور سپری می کنند و برای دوام بیشتر نیاز به یک پوشش محافظ در برابر زنگ زدگی دارند. با این حال کشتی های جنگی غیر روس بخاطر بهره گیری از قابلیت های استتار در دریا از رنگ مشهور طوسی بر روی رنگ قرمز ضد زنگ استفاده می کنند که تقریبا در تمام جهان مرسوم است. اما هنوز این سوال مطرح است که چرا کشتی های جنگی روسی چنین کاری نمی کنند؟

کشتی‌های جنگی روسیه اغلب در پایگاه هایی حضور دارند که جزو مناطق سردسیر جهان هستند. رنگ قرمز در این میان برای این کشتی ها دو مزیت را به همراه دارد؛ اول اینکه رنگ قرمز گرمای خورشید را جذب می کند و مانع یخ زدن عرشه کشتی می شود. دوم اینکه در این مکان های سردسیر رنگ قرمز برای خلبان های هلیکوپتر قابل رویت تر از رنگ طوسی است و همین امر به آنها کمک می کند تا با دقت بیشتری روی این کشتی ها فرود بیایند. 

منبع:  راهنماتو

۳۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید