(ویدئو) SF-24؛ نگاهی به تغییرات خودروی فرمول یک جدید فراری

(ویدئو) SF-24؛ نگاهی به تغییرات خودروی فرمول یک جدید فراری

تیم سازنده‌ی خودوری فرمول یک جدید فراری، ادعا می کنند که SF-24، طراحی مجدد شده و ۹۵ درصد با خودروی فصل گذشته یعنی SF-23 فرق دارد.

کد خبر : ۱۷۶۷۴۷
بازدید : ۳۹

اخیرا فراری از خودروی فرمول یک جدید خود به نام SF-24 رونمایی کرد تا بالاخره بتواند اولین قهرمانی این تیم را از سال ۲۰۰۸، رقم زند. اگرچه انتقال لوییس همیلتون به تیم فرمول یک فراری در سال ۲۰۲۵، بر فضای این رویداد سایه افکنده بود، اما SF-24 با حضور چارلز لکلرک (Charles Leclerc) و کارلوس ساینز (Carlos Sainz)، ستارگان تیم فراری در مارانلو ایتالیا، رونمایی شد.

1-31_3_11zon

تیم سازنده‌ی خودوری فرمول یک جدید فراری، ادعا می کنند که SF-24، طراحی مجدد شده و ۹۵ درصد با خودروی فصل گذشته یعنی SF-23 فرق دارد.

در فصل ۲۰۲۳، تیم اسکودریا فراری در رده بندی سازندگان پس از مرسدس قرار گرفت و امیدوار است که خودروی جدید نشان دهنده توانایی آنها برای چالش های جدی در صدر جدول باشد.

آیا این تغییرات برای شکست قهرمان سه گانه مکس ورشتپن کافی خواهد بود؟

در ادامه نگاهی می اندازیم به اقداماتی که این تیم برای افزایش سرعت و تعقیب قهرمان شکست ناپذیر تیم ردبول، انجام داده است.

3-28_2_11zon

بال عقب

فراری بال عقب خود را طراحی مجدد کرده تا سرعت مستقیم را افزایش دهد، یکی از نقاط قوت اصلی ردبول که سامانه کاهش پسار (DRS) آنها را کارآمدتر از رقبا کرده است. هدف ایجاد حداکثر نیروی رو به پایین است تا خودرو به زمین چسبیده و سریعتر حرکت کند.

پوشش موتور

2-30_1_11zon

سال گذشته، بخش عمده ای از خنک کننده ها در سایدپادها (قطعات کناری بدنه خودرو که جایگاه رادیاتورهای خنک کننده‌ی پیشرانه هستند) قرار داشت تا پوشش موتوری صاف تری داشته باشند. اما اکنون خنک کننده ها از سایدپادها خارج شده اند تا پوشش موتوری بزرگتری شبیه به طراحی ردبول پیدا کند.

هالو

60

هالو یک سیستم محافظتی در برابر تصادف از راننده است که از یک نوار منحنی تشکیل شده و برای محافظت از سر راننده طراحی می شود. در طراحی خودروی فرمول یک جدید فراری، یک ورودی جدید برای اطمینان از جریان هوای کارآمدتر به سمت عقب خودرو اضافه شده است.

بال جلو و دماغه

52

در طراحی SF-24، دماغه که اولین نقطه ای است که هوا به خودرو برخورد می کند، کوتاه تر و گردتر از سال گذشته است. فراری امیدوار است بهبود جریان هوا را از همان ابتدا قبل از برخورد به بال جلو و عبور کارآمدتر از لاستیک ها، بهبود بخشد.

کف

40-1

تیم فراری قطعه مخروطی شکل ضد ضربه خود را که یک دستگاه ایمنی برای محافظت از راننده در برابر برخوردهای جانبی است، از سایدپاد به کف خودرو منتقل کرده است. این تغییر آنها را با بقیه تیم ها همسان کرده و فضایی را برای تولید سایدپاد موثرتر که جریان هوا را بهینه می کند، به وجود می آورد.

سایدپادها

42

فراری هندسه سایدپادهای خود را به شکل آندرکات تغییر داده تا بیشتر شبیه طراحی موفق ردبول باشد که بیشتر تیم ها تلاش کرده اند از آن کپی کنند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید