(عکس) سلبریتی هایی که به ستاره پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دست رد زدند

(عکس) سلبریتی هایی که به ستاره پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دست رد زدند

اگر یک بازیگر باسابقه باشد که شایستگی دریافت ستاره ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را داشته باشد، به طور حتم او کلینت ایستووود، بازیگر و کارگردان مشهور است.

کد خبر : ۱۵۸۷۴۹
بازدید : ۸۶۵

داشتن ستاره در «پیاده‌روی مشاهیر هالیوود» آرزوی بسیاری از سلبریتی های بزرگ است. آن ستاره ی کوچک صورتی رنگ تبدیل به نمادی شده که نشان می دهد آن ها تا چه حد در دنیا شناخته شده و موفق هستند.

با این حال، سلبریتی هایی هم هستند که هیچ علاقه ای به داشتن این ستاره نداشته اند. در حقیقت، بعضی از آن ها حتی به پیشنهاد داشتن ستاره ای به نام خود در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در لس آنجلس دست رد زده اند.

داشتن ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود آنقدری که شاید فکر می کنید ساده (یا کم هزینه) نیست

برای داشتن ستاره ای به نام خود در این پیاده‌رو ابتدا باید برای دریافت آن نامزد شوید. هر کسی از جمله هواداران یک سلبریتی می تواند با تکمیل یک فرم در وبسایتی که به این کار اختصاص داده شده، سلبریتی مورد نظر را نامزد دریافت ستاره کند، البته به شرط رضایت داشتن آن سلبریتی. بنابراین تنها در صورتی ستاره ای به یک سلبریتی اختصاص می یابد که خود او موافق آن باشد.

بعد از آن «اتاق بازرگانی هالیوود»، کمیته ای که مسئولیت پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را برعهده دارد، تصمیم می گیرد که نام چه کسی به این پیاده‌رو اضافه و چه کسی اضافه نشود.

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود. سلبریتی ای که با اضافه شدن ستاره اش به این پیاده‌رو موافقت شود، باید ۷۵ هزار دلار به عنوان هزینه ی ساخت و نصب ستاره و همینطور نگهداری از آن پرداخت کند. همین امر شاید دلیل کافی ای برای دست رد زدن به این پیشنهاد به نظر برسد.

اما اگر فکر می کنید که مسائل اقتصادی تنها دلیل آن است، باید بدانید که در اشتباه هستید، به ویژه وقتی پای سلبریتی های بزرگ و ثروتمند در میان باشد. در بسیاری از موارد، سلبریتی هایی که این پیشنهاد را نپذیرفتند، اساساً علاقه ای به داشتن این ستاره نداشتند.

مدونا

مدونا در اواخر دهه ی ۸۰ میلادی، پس از آنکه توانست با آلبوم موفق Like a Virgin دنیا را به تسخیر خود درآورد، تصمیم گرفت به همان حد بسنده نکند. او نه تنها باز هم رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کرد، بلکه در دنیای سینما هم برای خود اسم و رسمی بر هم زد.

به طور حتم همه ی این ها برای داشتن ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود کافی بود. اما گرچه او در سال ۱۹۹۰ از سوی گروهی از منتقدان نامزد دریافت این ستاره شد، مدونا خود این نامزدی را نپذیرفت و تا به امروز هم دلیل آن را عنوان نکرده است.

ویتنی هیوستون

ویتنی هیوستون، خواننده ی آهنگ عاشقانه ی مشهور و ماندگار Will Always Love You، در سال ۱۹۹۵ نامزد دریافت ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود شد، اما نماینده و کارکناش هرگز برای تعیین تاریخ رونمایی ستاره ی هیوستون به اتاق بازرگانی هالیوود مراجعه نکردند.

به همین دلیل، مهلت دریافت ستاره ی او به سر رسید. آن زمان سلبریتی ها ۵ سال برای تعیین تاریخ رونمایی ستاره ی خود مهلت داشتند.

پس از مرگ هیوستون در سال ۲۰۱۲، مدیر پیاده‌روی مشاهیر هالیوود، آنا مارتینز، اعلام کرد که آن ها از مذاکره با خانواده ی هیوستون برای تعیین تاریخ رونمایی ستاره ی این خواننده استقبال می کنند. با این حال، مدیر برنامه های هیوستون و همسر برادرش فاش کردند که «او دوست نداشت مردم روی اسمش راه بروند».

کلینت ایستوود

اگر یک بازیگر باسابقه باشد که شایستگی دریافت ستاره ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را داشته باشد، به طور حتم او کلینت ایستووود، بازیگر و کارگردان مشهور است.

او از زمان به شهرت رسیدنش با فیلم های وسترن در دهه ی ۱۹۶۰ تا به امروز، در سینما فعال بوده و در ۷۲ فیلم نقش آفرینی کرده است. و آن تنها فعالیت بازیگری او است. ایستوود فیلم های دیگری هم در مقام کارگردان و تهیه کننده کار کرده است.

اما علیرغم سابقه ی طولانی اش در صنعت سینما، او هرگز علاقه ای به داشتن ستاره ای به نام خودش نداشته و با وجود آنکه بارها نامزد دریافت این ستاره شده، پاسخ او به این پیشنهاد همواره یک نه مؤدبانه اما قاطع بوده است.

جولیا رابرتز

گرچه در نخستین سکانس های فیلم «زن زیبا» (Pretty Woman)، شخصیت ویوین وارد با بازی جولیا رابرتز را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود می بینیم، اما این بازیگر خود ستاره ای در آنجا ندارد.

در سال ۲۰۲۰ رابرتز برای دریافت ستاره ای به نام خودش انتخاب شد اما او این پیشنهاد را رد کرد. رابرتز علاقه ای به داشتن ستاره در این پیاده‌روی مشهور نداشت و این امر برایش بی اهمیت بود.

دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن که طی سال های فعالیت خود در سینما در مقام بازیگر و کارگردان، جوایز متعددی دریافت کرده، علیرغم آنکه برای دریافت ستاره در پیادروی مشاهیر هالیوود نامزد شده، از قرار معلوم علاقه ی چندانی به این ماجرا ندارد، چرا که هرگز برای تعیین تاریخ رونمایی ستاره ی خود اقدام نکرده است.

جورج کلونی

سلبریتی دیگری که از نام او در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود خبری نیست، جورج کلونی است. اما نه به این خاطر که او برای دریافت ستاره ی خود نامزد یا انتخاب نشده است، بلکه به این خاطر که خود تاکنون تاریخی برای رونمایی از ستاره اش تعیین نکرده است.

پرینس

پرینس، خواننده ی مشهور آمریکایی و خالق قطعه ی ماندگار Purple Rain هم ستاره ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ندارد. دلیلش آن نیست که پیشنهاد آن به او نشده بود یا چیزی شبیه به این. پرینس اولین بار در دهه ی ۱۹۹۰ نامزد دریافت این ستاره شد.

قرار بود مراسم رونمایی از ستاره ی او در پایان آن دهه برگزار شود. انتخاب زمانی خوبی بود چرا که فرصتی برای بزرگداشت آلبوم پنجم او که «۱۹۹۹» نام داشت هم فراهم می کرد. با این حال، پرینس این پیشنهاد را نپذیرفت، چرا که معتقد بود هنوز وقت آن نشده که او صاحب ستاره ای در این پیاده‌روی مشهور شود.

بعد از مرگ پرینس در سال ۲۰۱۶، بار دیگر بحث اضافه شدن نام او به پیاده‌روی مشاهیر هالیوود مطرح شد. اما اتاق بازرگانی هالیوود اعلام کرد باید ۵ سال از مرگ افراد مشهور بگذرد تا بتوان ستاره ای در این پیاده‌رو به آن ها اختصاص داد. با این وجود، هواداران پرینس خود دست به کار شدند و نام او را با اسپری روی این پیاده‌رو نوشتند.

محمد علی کلی

محمد علی کلی، بوکسور افسانه ای، گرچه با داشتن ستاره ای به نام خودش موافقت کرد اما به دلایل مذهبی دوست نداشت مردم روی نام «محمد» راه بروند.

به همین دلیل وقتی در سال ۲۰۰۲ از ستاره ی او رونمایی شد، آن را روی دیوار سالن سینمایی نصب کردند که در کنار پیاده‌روی مشاهیر هالیوود قرار دارد. و به این ترتیب کلی اولین و تنها سلبریتی ای شد که ستاره اش به جای پیاده‌رو، روی دیوار نصب شده است.

منبع:‌ روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید